Thursday, August 19, 2010

Ramadhan Yg Sepi..

hari ini sudah seminggu umat Islam menjalani ibadah puasa....Dan pada hari inilah aku baru mendapat kekuatan utk mencoretkan rasa hati ku ini....

Ramadhan kali ini sungguh sepi & pedih buat ku..

Buat pertama kali dalam 10tahun aku malalui bulan yg mulis ini sbg seorang ibu, ank & kakak....tidak lagi sbg seorg isteri...pedih yg ku rasa hanya Allah S.W.T sahaja yg tahu...Segala kenangan bersahur & berbuka bersama-sama bermain dlm fikiran ku...betapa pantas waktu berlalu....betapa mudah sesuatu berubah...Sungguh berat dugaan ku ini...tp aku redha...

Dan kini...aku tidak dapat bayangkan bagaimana hendak aku harungi Aidilfitri yg bakal tiba...Melihat wajah anak-anakku yg blom mengerti apa-apa...Beraya tanpa papa mereka...

Ya Allah.....aku ingin saja lari dari semua ini...tapi mampukah aku????

5 comments:

  1. xp la kak..byk2 bersabar tempuhi dugaan dunia nih. saya sendri dah dekat 12 thn beraya tanpa ayah.sangat pedih + sedih..

    ReplyDelete
  2. Salam sepet..

    Sesungguhnya akak semakin sabar & tenang menghadapi dugaan ini....

    Tq yer...

    ReplyDelete
  3. semuga menjadi bertambah tabah.

    ReplyDelete
  4. SFAW & Kak tasek

    Terima kasih....

    Insyallah demi anak2....AdA akan kuatkan semangat utk menempuh dugaan ini....

    ReplyDelete

Terima kasih

Related Posts with Thumbnails