Tuesday, August 31, 2010

Apa Sudah Jadi??

Dah agak lama aku tak tulis apa2 entri...sibuk dgn jadual & rutin harian dalam bulan ramadhan nie....Tetiba sambil tengah kupas bawang terbaca pulak alkisah baru2 ni pasal salah seorang selebriti tanahair..(kertas suratkhabar tu aku buat alas buang kulit bawang).

Kisah mamat sorang ni memang menarik perhatian umum...dulu dia bernikah stakat 12 hari...dan baru-baru ini dia membuat kejutan sekali lagi dgn mengakhiri perkahwinan yg baru dibina sebulan..apa masalah mamat nie ek?..Kalau dulu dia kata tiada keserasian..nk serasi mcmana kalau baru 12hari?..Orang lain kahwin bertahun2 baru lah dapat keserasian. kali ini (mengikut crita di akhbar) isteri dia tangkap dia dgn seorang "rakan rapat" di bilik hotel...isteri orang pulak tu..apa dah jadi nie? Apakah kita dah jadi hilang pedoman, hilang pertimbangan , hilang adab sopan & hilang pegangan agama dalam arus kemodenan?

Aku sebenarnya tak berapa minat kisah2 sebegini...tapi kisah mamat ni & "kakak angkat"nya ...betul2 membuat aku hangin satu badan...seolah-olah perkahwinan itu satu lawak. Ada tak dia terfikir maruah wanita2 yg dinikahi nya? Masa depan mereka? Sedar tak dia betapa orang lain bersusah payah, berkorban segala yg mampu demi mempertahankan sebuah perkahwinan?

Semakin aku fikir semakin hangin aku dibuatnya...asam pedas pon dah siap..time nk bersahur dah...

Nota kaki : Ini sekadar luahan hati aku jer...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih

Related Posts with Thumbnails