Thursday, August 12, 2010

Nukilan Seorang Teman

Hari ini sedang aku berbual dgn seorang teman...aku mendengar rintihan & nukilan darinya...Aku merasa tersentuh dgn apa yg diperkatakan. Inilah nukilan seorang teman...


Sayang,
Waktu aku dihimpit kebingungan & dihujani dgn berbagai dugaan
Kau muncul bagai sinar mentari
Yang memberikan cahaya dalam kegelapan ku...
Tidak pernah aku bermimpi
Suatu hari aku akan mendapat kasih sayang & cinta
Dari seseorang yg pernah wujud dlm hidupku berpuluh tahun dulu

Sayang,
hari-hari yg aku lalui terasa indah
Segala kekusutan terlerai dgn mudah
kau memberi nafas baru & semangat utk aku meneruskan perjalanan hidupku
Aku bersyukur kerana kau hadir diwaktu aku benar-benar memerlukan
Bimbingan & tempat utk aku menumpang kasih

Sayang,
Masa berlalu begitu pantas
Benar kata ibu..
Setiap yang berlaku begitu pantas
Pasti akan berakhir juga sedemikian...
Sedikit demi sedikit aku merasakan jurang antara kita
Kehangatan & kemesraan yg pernah ada...semakin pudar

Sayang
Seperti menggenggam butiran pasir
Sedikit demi sedikit butiran pasir terlepas dari genggaman
Semakin ku genggam erat...semakin ia terlepas dr celahan jari jemari..
Duniaku kembali sepi..

Sayang
Aku tidak pernah meminta
Tidak juga menagih janji
Cukup keihklasan yg pernah kau ucapi..
Aku sedar siapa diriku
Dan tidak mungkin cinta ini bersatu...

Kini aku semakin memahami permainan perasaan ini..
Dan tidak pernah aku menyesali diri
Aku berterima kasih atas kesempatan yg pernah kau hulurkan
Menumpang kasih walau seketika cuma

Andainya cinta ini bukan milikku
Andainya kau ditakdirkan bukan utk ku
Aku redha & menerimanya seikhlas hati
Biarlah segala memori menjadi khazanah paling berharga dlm hidupku
Aku akan berundur diri
Demi kasih...demi cinta
Biarlah ia menjadi rahsia kita...

Sampai Ke Hujung Nyawa.....

Terima kasih mutiara...........

No comments:

Post a Comment

Terima kasih

Related Posts with Thumbnails