Friday, July 30, 2010

Maafkan Mama syg....

"Maya tak nak kawan dengan Ira lagi....dia jahat!!"....

Itulah kata-kata puteri sulong ku pada 1 hari ...dengan wajah yang marah bercampur sedih...

"Kenapa sayang? " aku cuba mendapatkan kepastian dari si kecil yang baru berusia 3tahun..

"Ira ketawakan maya...dia cakap maya takde ayah...kita dah cakap tu ayah kita...dia cakap bukanlah bodoh itu atuk kau.."....terbungkam aku mendengar kata-kata si kecil aku yang belum faham apa-apa.....sememangnya kata-kata itu benar..."ayah" yang disangka papanya adalah atuknya...ayah ku...

Hari ini aku dikejutkan dengan persoalan yg hampir sama......kisah 16 tahun lalu berulang kembali...cuma kali ini

"Mama kenapa papa tak balik? papa dah tak sayang kita ke?...".....Senyap....sunyi...aku terdiam

Maafkan mama sayang....sesungguhnya mama tak mampu melawan KETENTUAN ini ....sekali lagi mama gagal sayang....Menitis airmataku melihat wajah2 insan yang aku sayang & belum mengerti percaturan hidup yang harus aku tempuhi.....

YA ALLAH.....Kau kuatkanlah semangatku...Kau tabahkanlah hatiku....Berilah aku kekuatan untuk menempuh semua dugaan ini...


MAAFKAN MAMA SAYANG.........

1 comment:

Terima kasih

Related Posts with Thumbnails